Verktøy

Meny - Slekt

Google

Gamle Artikler
| Lørdag, 19 April |
 |
Kirkegårder i Norge (0) | | Fredag, 07 Mars |
 |
Legacy 7 Charting (0) | | Søndag, 24 Februar |
 |
Slektsordboka vår (0) | | Lørdag, 23 Februar |
 |
Viktig informasjon. (0) | | Tirsdag, 12 Februar |
 |
Tid for nødvendige oppdateringer. (0) | | Lørdag, 09 Februar |
 |
Finske Kirkebøker og folketellinger m.m (0) | | Lørdag, 26 Januar |
 |
Kan du PHP? (0) | | Tirsdag, 23 Oktober |
 |
Ny Chat (0) | | Lørdag, 01 September |
 |
Vinnere av vår konkurranse (0) | | Fredag, 31 August |
 |
Konkurranse: FASIT! (0) | Eldre artikler

Hjemmesider på slektsnett

Beskjeder
Tor41: Godt Nytt År til alle slektsforskere. 31-Dec-2009 10:02:39 Tor41: Jeg ønsker alle ei God Jul  20-Dec-2009 17:12:27 Pia: Ønsker alle sammen en riktig god påske og håper dere koser dere enten det er på hyttetur, hjemme i solveggen eller med slektsforskning  06-Apr-2009 21:57:44 Tor41: Jeg ønsker alle ei God Jul og et Godt Nytt År 21-Dec-2008 12:20:25 Webmaster: En hilsen til alle besøkende. Webmaster har ikke forsvunnet, men har mange prosjekter gående. Takker hver enkelt av dere som bidrar for oss, uten dere ville vi ikke vært her! 16-Nov-2008 03:23:38 Pia: Ja det begynner å bli for varmt i været nå til å tilbringe lange dager med slektsforskning, nå må vi nyte sommeren litt  26-May-2008 15:44:59 pereman: Det er vel på tide å bytte ut julehilsningen med ett ønske om en God Sommer!  26-May-2008 14:04:07 skippern: God Jul, og et riktig Godt Nytt År  26-Dec-2007 13:04:19 Pia: God Jul til deg også Tor41, og alle andre slektsforskere  22-Dec-2007 23:31:03 Tor41: God jul til alle slektsforsknings venner. 21-Dec-2007 21:19:49 Shout History Only Registered Users can Shout Create/Login
|
Forums › Etterlysninger › Vestlandet › Hans Petersen Kjærbo
Hans Petersen KjærboHjelp med Slektsforskning på Vestlandet.
OBS! Les DETTE Før du lager innlegg i vårt forum!
Her er forumreglene!
Vi gjør oppmerksom på at ting som kan identifisere levende personer ikke er tillatt! Vi godtar heller ikke etterlysninger av levende personer!
| Vis Forrige Emne :: Vis Neste Emne |
| Av |
Innlegg |
Andreasen Newbie

Ble medlem: Mandag, 15 Desember Innlegg: 4 Bosted: Århus, Danmark
|
Skrevet: Man Des 15, 2008 8:58 pm Tittel: Hans Petersen Kjærbo |
|
Jeg efterlyser informationer om en anden af mine forfædre fra Norge: Hans Petersen Kjærbo, født ca. 1752, som var soldat på Skansen i Thorshavn på Færøerne.
Om Hans Petersen Kjærbo (eller Kierbo / kærbø, eller lignende) er jeg blevet fortalt, at han kom i problemer med øvrigheden i Bergen efter en slagsmål på et værtshus. Muligvis døde den anden personen i slagsmålet, og Hans forsøgte at flygte fra øvrigheden ved at rejse til Færøerne.
På Færøerne blev han soldat, muligvis fordi han var stor og stærk, og han fik også titlen konstabel med tiden.
Jeg kan ikke finde informationer omkring ham i Norge. Jeg gætter han er fra Bergen eller tæt på, fordi han var på værtshus i Bergen.
Familje fortællingen om ham fortæller også, at han var sammen med en ven, evt. en bror, som rejste med ham til Færøerne.
Ole Hansen fra Norge, som bliver nævnt som soldat på Færøerne, passer perfekt på alderen med Hans Petersen Kjærbo, og jeg er begyndt at tænke på om Ole kunne være Hans's ven?
Håber nogen kan løse gåden for mig.
Mvh.
Jan Áki Andreasen
Andreasen bruker dette slektsprogrammet: Legacy 7 |
|
| Til Toppen |
|
 |
wow power leveling Gjest

|
Skrevet: Tir Jan 26, 2010 7:52 am Tittel: +0warcraft Power Leveling |
|
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet Du kan svare på emner i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet Du kan ikke legge til filer i dette forumet Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet
|
|